Ana içeriğe atla

Akbank Afet Bölgesi için Desteklerini Sürdürüyor

Akbank, deprem felaketinin aşılması, bölgenin tekrar kalkınması ve yaşamların yeniden kurulması için çalışmalarına devam ediyor. İlk günden itibaren yardım seferberliğini sürdüren Akbank, deprem bölgesinde kalıcı çözümlerin hayata geçmesi için yaptığı 650 milyon TL katkıya ek olarak, afet bölgesindeki müşterileri için 10 milyar TL değerinde bir finansman desteği sunuyor.

Akbank, Kahramanmaraş ve çevre illerde meydana gelen deprem felaketinin aşılması için çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda ısınma, barınma, gıda ve giyinme gibi temel ihtiyaçların karşılanması için çalışan Akbank, aynı zamanda deprem bölgesinde kalıcı çözümlerin hayata geçmesi için 650 milyon TL’lik destekte bulundu. Banka, bölgedeki finansal ihtiyaçlar doğrultusunda aldığı önlemlere ilave olarak, depremden etkilenen müşterilerine 10 milyar TL’lik finansman desteği sağlıyor. Akbank’ın açıkladığı finansal destek paketi kredi ve kredi kartı borç erteleme, ücretsiz işlemler, bağış ödemelerinde taksitlendirme gibi birçok finansal kolaylığı içeriyor.

Kredi ve kredi kartı borçları için faizsiz erteleme

Akbank, depremin etkilerinin en fazla hissedildiği Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş, Malatya, Osmaniye illeri ile İslahiye ve Nurdağı ilçelerindeki bireysel ve gerçek kişi ticari müşterileri için mevcut kredi ve kart borçlarını, taksitlerini ve gayrinakdi kredi komisyonlarını 31 Ağustos 2023 tarihine kadar, herhangi bir talep aranmaksızın 6 ay faizsiz olarak erteliyor.

Depremden etkilenen Adana, Gaziantep, Diyarbakır, Şanlıurfa, Kilis ve Elazığ illerindeki bireysel ve gerçek kişi ticari müşterilerine de ilgili ödemeleri herhangi bir talep aranmaksızın 1 ay faizsiz olarak erteleme imkânı sunuyor.

Akbank tüzel müşterilerinin erteleme taleplerini ise müşteri talebi özelinde değerlendirmeye alıyor.

Depremde yaşamını yitiren müşterilerinin borçlarını siliyor

Akbank, yaşanan acı felakette vefat eden bireysel ve gerçek kişi ticari işletme müşterilerinin kredi ve kredi kartı borçlarını siliyor.

Ücretsiz işlem ve hizmet imkânı sağlıyor

Akbank; Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş, Malatya, Osmaniye illeri ile İslahiye ve Nurdağı ilçelerindeki bireysel ve gerçek kişi ticari işletme müşterileri için ücretsiz işlem ve hizmet imkânı da sağlıyor. Bu kapsamda;
• 31 Ağustos 2023 tarihine kadar, Akbank müşterilerinin deprem bölgesindeki şubelerindeki hesaplarından gerçekleştirecekleri havale, EFT, Swift işlemlerinden ve bu şubelerdeki hesaplara yapılan havale işlemlerinden ücret alınmıyor.
• 2023 yılı boyunca Akbank bireysel ve ticari kredi kartı ücretleri tahsil edilmiyor.
• Akbank müşterilerinin, depremden en çok etkilenen illerde kullanıma uygun olan Akbank ATM’leri dışındaki diğer banka ATM’lerinden yapacakları işlemlerden, Akbank ATM’lerinden yapacakları kartsız para yatırma ve limit üzeri para çekme işlemlerinden 31 Ağustos 2023 tarihine kadar ücret alınmıyor.
• Çek ve senet işlemlerinden 31 Ağustos 2023 tarihine kadar ücret alınmıyor.
• Afette POS cihazı zarar gören veya kaybolan Akbanklı iş yerlerinden herhangi bir tahsilat ücreti alınmıyor, 2023 yılı boyunca POS kullanım ücreti tahsil edilmiyor.

Bağış ödemelerine faizsiz 6 taksit imkânı

Akbank, 28 Şubat 2023 tarihine kadar, Akbank kredi kartlarıyla afad.gov.tr, ahbap.org akutvakfi.org.tr ve kizilay.org.tr’ye yapılan bağışlar için ücretsiz ve faizsiz olarak 6 taksitle ödeme imkânı sunuyor.

Akbank’ın bölgeye yardımları devam ediyor

Akbank, bankacılık ihtiyaçları için hayata geçirdiği finansal kolaylıkların yanı sıra, barınma, ısınma ve beslenme gibi öncelikli ihtiyaçlar için de ilgili kurumların koordinasyonuyla yaşam konteyneri, jeneratör, ısıtıcı, yatak, battaniye, erzak gibi malzemeleri bölgeye sevk etti. Bu süreçte Akbank çalışanlarının gönüllü destekleriyle hazırlanan yardım paketlerini de bölgedeki depremzedelerle buluşturdu.

Akbank’ın destek paketi ile ilgili detaylı bilgiye https://www.akbank.com/tr-tr/genel/Sayfalar/deprem-sonrasi-bilgilendirme.aspx linkinden ulaşmak mümkün.

https://www.ifhaber.com/bankacilik/akbank-afet-bolgesi-icin-desteklerini-surduruyor/?feed_id=5711&_unique_id=63f22634ede27

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Allianz - Yükselen Risk Trendleri Raporu 2025

Allianz Commercial 'ın "Yükselen Risk Trendleri 2025" (Emerging Risk Trend Talk) raporu, şiddeti ve sıklığı artan orman yangınlarını küresel olarak yükselen yeni bir risk faktörü olarak değerlendiriyor ve şirketlerin varlıklarını ve operasyonlarını korumak için bu riske karşı farkındalıklarını artırması gerektiğinin altını çiziyor. Rapora göre orman yangınlarının maliyeti 10 yılda 6 kat arttı. Allianz Commercial'ın raporuna göre, orman yangınlarının sıklığı, şiddeti ve coğrafi dağılımı son yıllarda iklim değişikliği, insan faaliyetleri ve değişen arazi kullanım modelleri nedeniyle önemli ölçüde arttı. Hızlı yayılımları ise dünya genelinde çeşitli sektörlerde ve bölgelerde büyük riskler oluşturuyor. Ocak 2025'teki yıkıcı  Los Angeles  orman yangınlarının örnek olarak gösterildiği rapora göre, Batı ABD, Batı Kanada, Güney ve Doğu Avustralya ve Güney Avrupa, orman yangınlarına en çok maruz kalan coğrafi bölgeler. Ancak, bu tür yangınlar artık Kanada'nın ku...

Hayat Finans 1 Milyon Kullanıcıya Ulaştı

Hayat Finans , Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kuruluşunun ikinci yılı içinde 1 milyon kullanıcıya ulaşarak önemli bir eşiği geride bıraktı. Tamamen dijital bir platform olarak tasarlanan, sade, hızlı ve şeffaf bankacılık anlayışıyla bireysel ve kurumsal kullanıcıların finansal ihtiyaçlarına yenilikçi çözümler sunan Hayat Finans, kısa sürede kullanıcıların beğeni ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Temelleri 1937 yılında atılan ve 17 ülkede faaliyet gösteren  Hayat Holding 'in finans sektöründeki yatırımı Hayat Finans, Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kurulduktan sonra 2 yıl içinde 1 milyon kullanıcı sayısına ulaştı. Aynı zamanda Türkiye'de aktif büyüklüğe göre en büyük dijital banka olmayı başardı. Hayat Finans, Hayat Holding'in gücü, dijital banka yetkinlikleri ve tüm kullanıcılara eşit avantajlar sunması sayesinde, kısa sürede kullanıcıların beğenisini ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Hayat Finans, fiziksel şubelere ...

Jeopolitik Dengeler, Sigorta Sektörünü Etkiliyor!

Ortadoğu'da yükselen jeopolitik gerilimin, küresel sigorta ve reasürans piyasalarında yeni bir kırılma noktası oluşturduğunu belirten  IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO'su Murat Çiftçi , yaşanan gelişmelerin sektöre etkilerine dair kapsamlı değerlendirmelerde bulundu. Artan küresel gerilimlerin, yalnızca diplomatik dengeleri değil; lojistikten sigortacılığa kadar birçok sektörü doğrudan etkiliyor. Bu gelişmelerin deniz taşımacılığı ve sigorta üzerindeki yansımalarını değerlendiren Murat Çiftçi, "Jeopolitik gerilimler, deniz taşımacılığının sürekliliğini ve güvenliğini doğrudan etkileyen en kritik dışsal faktörlerden biridir. Bu tür gerilimler; gemi güzergâhlarının değişmesine, taşıma maliyetlerinin yükselmesine, limanlara erişimin kısıtlanmasına ve operasyonel risklerin artmasına neden olur. Özellikle çatışma bölgelerine yakın seyreden ticaret yolları –örneğin Hürmüz Boğazı, Kızıldeniz, Bab el-Mandeb gibi hassas geçitler– ciddi tehdit altına girebilir. Bunun s...