Ana içeriğe atla

Türkiye’de Dijital Bankacılığa İlgi Artıyor

Karşılaştırma sitesi encazip.com’un derlediği verilere göre, Türkiye’de dijital bankacılığa olan ilgi giderek artıyor. Dijital bankacılık kullananların sayısı geçen yılın ilk yedi ayına göre, yüzde 60 arttı. Türkiye Bankalar Birliği’nin verilerine göre, Türkiye’de dijital bankacılık müşterisi olan kişi sayısı 104 milyon oldu.

Gelişen teknolojiyle günün her saati her yerden bankacılık işlemleri de online olarak yapılabiliyor. İnternet bankacılığıyla birlikte mesai süresi içerisinde şubeye gitmeye gerek kalmadan pek çok işlem gerçekleştirilebiliyor. Karşılaştırma sitesi encazip.com’un yaptığı araştırmaya göre dijital bankacılık kullananların sayısı geçen yılın ilk yedi ayına göre, yüzde 60 arttıTürkiye Bankalar Birliği’nin ‘Uzaktan Müşteri Edinimi’ raporuna göre, Türkiye’de 104 milyon kişi dijital bankacılık müşterisi.

Birçok Banka Faizsiz Nakit Avans ve Kredi Fırsatı Sunuyor

Birçok banka ilk kez müşterisi olacak kişilere faizsiz nakit avans ya da kredi imkânı sunuyor. Her bankanın şartları ve verdikleri miktar değişkenlik gösteriyor. İlk defa banka müşterisi olacak bireyler, bankaya gitmeden görüntülü görüşme ile banka müşterisi olabiliyor. Mobil uygulama üzerinden başvuran müşteriler, başvurunun onaylanmasının ve hesabın açılmasının ardından bu imkândan yararlanabiliyorlar. Mobil uygulama üzerinden ya da banka ATM’lerinden taksitli nakit avans ya da kredilerini kullanılabiliyorlar. Ödemeler 3, 6 ya da 12 ay gibi vadelerle yapılabiliyor.

Şubeye Gitmeden Nasıl Müşteri Olunur

Banka müşterisi olmak için şubeye gitmeye gerek olmadan online başvuru yapılabiliyor. Esasları Bankalarca Kullanılacak Uzaktan Kimlik Tespiti Yöntemlerine ve Elektronik Ortamda Sözleşme İlişkisinin Kurulmasına İlişkin Yönetmelik ile belirlenen digital onboarding (DOB) ile tüketiciler mobil bankacılık ya da internet bankacılığı aracılığıyla banka müşterisi olabiliyor. Müşteri olunmasının ardından da nakit avans ya da kredi başvurusu yapılabiliyor.

Dijital Bankacılığın Avantajları

Dijital bankacılık şubeye gitmeye gerek kalmadan pek çok işlemi yapabilmenize imkan tanıyor. Banka müşterisi olmak için gerekli işlemleri de kolaylaştırıyor. Finansal teknoloji gelişiminin bir örneği olan digital onboarding ile sayfalarca sözleşme okuma ve defalarca ıslak imza atma gibi zorunluluklar ortadan kalkıyor. Banka müşterisi olmak isteyenler şube gitmeden görüntülü görüşme yöntemiyle banka hesabı açabiliyor. Online banka hesabı açmanın en temel avantajı, birçok şartı ve evrak gerekliliğini ortadan kaldırması. 

Güvenlik Endişesi

Dijital bankacılığı henüz deneyimlememiş kişilerin en büyük çekincesi ise güvenlik. Eğer belirli noktalara dikkat ederseniz dijital bankacılık da şubeye giderek işlem yapmak kadar güvenli olabilir. Uzaktan müşteri edinimi süreci ile ilgili gerekli güvenlik önlemlerinin tamamı, bankalar tarafından alınıyor. Bankalar, kimlik bilgilerini tespit ediyor. Kimlik bilgilerine ek, biyometrik yüz doğrulaması da yapılıyor. Banka müşterisi olmak isteyenlerin dikkat etmesi gerekenler ise şöyle:

Telefonunuza indireceğiniz mobil uygulamanın bankaya ait olduğundan emin olmanız gerekiyor. Bu nedenle güvenilir alanlardan uygulamayı indirmekte yarar var. 

Mobil uygulamayı indirdikten sonra çıkan “Müşteri ol” butonuna tıklamanız sonrasında talep edilen bilgileri eksiksiz girmeniz gerekiyor.

Kart şifresi, mobil bankacılık şifresi gibi kişisel bilgileri, işlemi gerçekleştiren müşteri temsilcisi de dahil olmak üzere kimseyle paylaşılmamanız önemli detaylardan. Bu bilgileri yalnızca siz bilmelisiniz. Herhangi biri tarafından sorulsa dahi kimseyle paylaşmamalısınız.

Dijital Bankacılığa İlgi Artıyor

Dijital bankacılık müşterisi olmanın avantajlarıyla ilgili bilgi veren encazip.com kurucusu ve tasarruf uzmanı Çağada Kırım, şunları söylüyor: “Elektrik piyasasında dijitalleşme ve dijital tedarikçi değişikliğine encazip olarak biz öncülük ettik. Oradan aldığımız tecrübeyi hızla büyüyen bankacılık sektörüne aktaracağız. Dijital bankacılığa ilgi artıyor. Her ay ortalama 500 bin kişi, dijital kanallardan bankaların müşterisi olma seçeneğini tercih ediyor. Piyasa çok büyük ama tecrübemizle piyasayı daha da geliştireceğiz. Yakın zamanda dijital bankacılık, fiziken yapılan işlemlerin önüne geçecektir."

https://www.ifhaber.com/bankacilik/turkiyede-dijital-bankaciliga-ilgi-artiyor/?feed_id=16494&_unique_id=64e9084b54c49

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Allianz - Yükselen Risk Trendleri Raporu 2025

Allianz Commercial 'ın "Yükselen Risk Trendleri 2025" (Emerging Risk Trend Talk) raporu, şiddeti ve sıklığı artan orman yangınlarını küresel olarak yükselen yeni bir risk faktörü olarak değerlendiriyor ve şirketlerin varlıklarını ve operasyonlarını korumak için bu riske karşı farkındalıklarını artırması gerektiğinin altını çiziyor. Rapora göre orman yangınlarının maliyeti 10 yılda 6 kat arttı. Allianz Commercial'ın raporuna göre, orman yangınlarının sıklığı, şiddeti ve coğrafi dağılımı son yıllarda iklim değişikliği, insan faaliyetleri ve değişen arazi kullanım modelleri nedeniyle önemli ölçüde arttı. Hızlı yayılımları ise dünya genelinde çeşitli sektörlerde ve bölgelerde büyük riskler oluşturuyor. Ocak 2025'teki yıkıcı  Los Angeles  orman yangınlarının örnek olarak gösterildiği rapora göre, Batı ABD, Batı Kanada, Güney ve Doğu Avustralya ve Güney Avrupa, orman yangınlarına en çok maruz kalan coğrafi bölgeler. Ancak, bu tür yangınlar artık Kanada'nın ku...

Hayat Finans 1 Milyon Kullanıcıya Ulaştı

Hayat Finans , Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kuruluşunun ikinci yılı içinde 1 milyon kullanıcıya ulaşarak önemli bir eşiği geride bıraktı. Tamamen dijital bir platform olarak tasarlanan, sade, hızlı ve şeffaf bankacılık anlayışıyla bireysel ve kurumsal kullanıcıların finansal ihtiyaçlarına yenilikçi çözümler sunan Hayat Finans, kısa sürede kullanıcıların beğeni ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Temelleri 1937 yılında atılan ve 17 ülkede faaliyet gösteren  Hayat Holding 'in finans sektöründeki yatırımı Hayat Finans, Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kurulduktan sonra 2 yıl içinde 1 milyon kullanıcı sayısına ulaştı. Aynı zamanda Türkiye'de aktif büyüklüğe göre en büyük dijital banka olmayı başardı. Hayat Finans, Hayat Holding'in gücü, dijital banka yetkinlikleri ve tüm kullanıcılara eşit avantajlar sunması sayesinde, kısa sürede kullanıcıların beğenisini ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Hayat Finans, fiziksel şubelere ...

Jeopolitik Dengeler, Sigorta Sektörünü Etkiliyor!

Ortadoğu'da yükselen jeopolitik gerilimin, küresel sigorta ve reasürans piyasalarında yeni bir kırılma noktası oluşturduğunu belirten  IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO'su Murat Çiftçi , yaşanan gelişmelerin sektöre etkilerine dair kapsamlı değerlendirmelerde bulundu. Artan küresel gerilimlerin, yalnızca diplomatik dengeleri değil; lojistikten sigortacılığa kadar birçok sektörü doğrudan etkiliyor. Bu gelişmelerin deniz taşımacılığı ve sigorta üzerindeki yansımalarını değerlendiren Murat Çiftçi, "Jeopolitik gerilimler, deniz taşımacılığının sürekliliğini ve güvenliğini doğrudan etkileyen en kritik dışsal faktörlerden biridir. Bu tür gerilimler; gemi güzergâhlarının değişmesine, taşıma maliyetlerinin yükselmesine, limanlara erişimin kısıtlanmasına ve operasyonel risklerin artmasına neden olur. Özellikle çatışma bölgelerine yakın seyreden ticaret yolları –örneğin Hürmüz Boğazı, Kızıldeniz, Bab el-Mandeb gibi hassas geçitler– ciddi tehdit altına girebilir. Bunun s...