Ana içeriğe atla

2023 Yılında 6.5 Milyon Kişi Dijital Bankacılık Kullanarak Bankaların Müşterisi Oldu

Türkiye Bankalar Birliği (TBB) verilerine göre, 2022’de bankalar 18 milyon yeni müşteri kazanımı gerçekleştirirken; 4 milyon kişi, dijital bankacılığa ivme kazandıran ve tüketicilere şubeye gitmeden banka müşterisi olma kolaylığı sağlayan “uzaktan müşteri edinimi” yoluyla banka müşterisi olmuştu. 2023 yılında banka müşterisi olan her 3 kişiden 1’i dijital bankacılığı tercih etti. 

Bankalar 2023 yılında 18,5 milyon yeni müşteri kazanırken, bankaların mobil uygulamaları aracılığıyla görüntülü görüşme yoluyla müşteri olma süreçlerini tamamlayan kişi sayısı 6.5 milyona yükseldi. Geçtiğimiz yıl 1 milyondan fazla müşterinin dijital bankacılık kullanarak banka müşterisi olmasına aracılık eden ve her ay 35 milyonu aşkın ziyaret alan HangiKredi 2023 yılı bankacılık sektörü müşteri eğilimleri ve kullanıcı davranışlarını açıkladı.

2023 Yılında %0 Faizli Ürünlere Yönelim Arttı   

2023 yılında bankalar pazar payını genişletmek, yeni müşteri edinmek için stratejilerini, büyük ölçüde %0 faizli taksitli nakit avans kampanyaları üzerine kurdu. İhtiyaç kredisinden farklı olarak kredi kartı üzerinden sunulan bu faizsiz kampanyalar tüketicilere son derece cazip geldi. 

Haziran ayından itibaren Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) politika faizlerinde yaptığı artışlar piyasa faizlerine de yansıdı. TCMB’nin verilerine göre, 2024 Ocak ayında faiz oranı yıllık %64 seviyelerine kadar çıktı. Bu nedenle, özellikle 2023 yılının ikinci yarısında müşterilerin faizsiz ürünlere yönelimi daha da arttı. HangiKredi verilerine göre, kullanıcıların kredi arayışları devam ederken, kredili ürün hacminin yaklaşık %30'u nakit avans fırsatlarına kaydı. 2022 yılına göre de bu kampanyaların ağırlığı bir önceki yıla göre %60 oranında arttığı gözlemlendi. 

2023 Yılında 6.5 Milyon Kişi Dijital Bankacılık Kullanarak Bankaların Müşterisi Oldu

2023 Yılında En Çok Başvuru İhtiyaç Kredisine Yapıldı 

2023 yılında taksitli nakit avans kampanyaları revaçta olsa da ihtiyaç kredileri müşteriler tarafından tercih edilmeye devam etti. 2022 Aralık ayı ihtiyaç kredisi hacmi, 2023 yılında 983 milyar TL’ye ulaşarak %45 oranında artış gösterdi. 2023 yılının ilk 9 ayında ihtiyaç kredisi kullanan kişi adedi 20 milyonun üzerinde gerçekleşti. Bu rakamın TBB tarafından Mart ayında açıklanacak verilere göre 25 milyonu geçmesi bekleniyor. Bireysel müşterilerin ortalama ihtiyaç kredisi kullanım tutarı 35.000 TL olarak gerçekleşti.

Konut kredisi hacmi %21’lik artışla 438 milyar TL’ye yükseldi. 2023 yılında gerçekleşen kredili konut satışları bir önceki yıla göre %36,6 azalışla 177.748 olarak gerçekleşti, kredili konut satışlarının toplam konut satışları içerisinde payı ise %14.5 oldu. Taşıt kredisi hacmi ise %93 oranında yükselerek 95 milyar TL’ye çıktı.  İhtiyaç kredisi faizlerinin yüksek olması nedeniyle tüketici harcamaları daha çok kredi kartı tarafına kaydı. Kredi kartlarında hacim %158 oranında artışla 2023 yılında 1,15 trilyon hacme ulaştı. BKM verilerine göre, 2022 yılında 99,5 milyon olan kredi kartı sayısı %18 oranında artışla, 2023’te 117.7 milyona ulaştı. 

2023 yılının önemli gelişmelerinden biri de kur korumalı mevduat uygulamasının kaldırılması oldu. Faiz artırımlarıyla yükselen mevduat faizleri de yatırımcının gözünde vadeli mevduat hesaplarını yeniden cazip hale getirdi. Buna bağlı olarak yılın ikinci yarısında, mevduat ürünlerine olan talep ilk yarıya kıyasla iki katına çıktı. BDDK verilerine göre, gerçek kişiler TL vadeli mevduat hacmi 2023 yılında, 2 trilyon TL’den 4,5 trilyon TL’ye ulaştı. 2024 Ocak ayı sonunda 3 aya kadar vadeli mevduatlara uygulanan ortalama faiz %51'e yükseldi. 

2023 yılı finans sektöründeki müşteri eğilimi ve kullanıcı davranışlarıyla ilgili bilgileri paylaşan HangiKredi Genel Müdürü Oray Durmazoğlu, 2023’e yönelik değerlendirmesini “Her ay bankacılık popülasyonunun 4’te 1'inin HangiKredi'yi ziyaret etmesiyle ekonomik gelişmelerin tüketici eğilimlerine yansımasını çok net gözlemleme fırsatımız oluyor. Finansal Asistan vizyonumuz doğrultusunda hayata geçireceğimiz yeni hizmetlerimizle finans sektörünü ve müşteri verilerini daha da derinlemesine analiz etmeye devam edeceğiz.” sözleriyle ifade etti.

http://www.ifhaber.com/bankacilik/2023-yilinda-6-5-milyon-kisi-dijital-bankacilik-kullanarak-bankalarin-musterisi-oldu/?feed_id=27332&_unique_id=65d3d03160555

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Allianz - Yükselen Risk Trendleri Raporu 2025

Allianz Commercial 'ın "Yükselen Risk Trendleri 2025" (Emerging Risk Trend Talk) raporu, şiddeti ve sıklığı artan orman yangınlarını küresel olarak yükselen yeni bir risk faktörü olarak değerlendiriyor ve şirketlerin varlıklarını ve operasyonlarını korumak için bu riske karşı farkındalıklarını artırması gerektiğinin altını çiziyor. Rapora göre orman yangınlarının maliyeti 10 yılda 6 kat arttı. Allianz Commercial'ın raporuna göre, orman yangınlarının sıklığı, şiddeti ve coğrafi dağılımı son yıllarda iklim değişikliği, insan faaliyetleri ve değişen arazi kullanım modelleri nedeniyle önemli ölçüde arttı. Hızlı yayılımları ise dünya genelinde çeşitli sektörlerde ve bölgelerde büyük riskler oluşturuyor. Ocak 2025'teki yıkıcı  Los Angeles  orman yangınlarının örnek olarak gösterildiği rapora göre, Batı ABD, Batı Kanada, Güney ve Doğu Avustralya ve Güney Avrupa, orman yangınlarına en çok maruz kalan coğrafi bölgeler. Ancak, bu tür yangınlar artık Kanada'nın ku...

Hayat Finans 1 Milyon Kullanıcıya Ulaştı

Hayat Finans , Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kuruluşunun ikinci yılı içinde 1 milyon kullanıcıya ulaşarak önemli bir eşiği geride bıraktı. Tamamen dijital bir platform olarak tasarlanan, sade, hızlı ve şeffaf bankacılık anlayışıyla bireysel ve kurumsal kullanıcıların finansal ihtiyaçlarına yenilikçi çözümler sunan Hayat Finans, kısa sürede kullanıcıların beğeni ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Temelleri 1937 yılında atılan ve 17 ülkede faaliyet gösteren  Hayat Holding 'in finans sektöründeki yatırımı Hayat Finans, Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kurulduktan sonra 2 yıl içinde 1 milyon kullanıcı sayısına ulaştı. Aynı zamanda Türkiye'de aktif büyüklüğe göre en büyük dijital banka olmayı başardı. Hayat Finans, Hayat Holding'in gücü, dijital banka yetkinlikleri ve tüm kullanıcılara eşit avantajlar sunması sayesinde, kısa sürede kullanıcıların beğenisini ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Hayat Finans, fiziksel şubelere ...

Jeopolitik Dengeler, Sigorta Sektörünü Etkiliyor!

Ortadoğu'da yükselen jeopolitik gerilimin, küresel sigorta ve reasürans piyasalarında yeni bir kırılma noktası oluşturduğunu belirten  IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO'su Murat Çiftçi , yaşanan gelişmelerin sektöre etkilerine dair kapsamlı değerlendirmelerde bulundu. Artan küresel gerilimlerin, yalnızca diplomatik dengeleri değil; lojistikten sigortacılığa kadar birçok sektörü doğrudan etkiliyor. Bu gelişmelerin deniz taşımacılığı ve sigorta üzerindeki yansımalarını değerlendiren Murat Çiftçi, "Jeopolitik gerilimler, deniz taşımacılığının sürekliliğini ve güvenliğini doğrudan etkileyen en kritik dışsal faktörlerden biridir. Bu tür gerilimler; gemi güzergâhlarının değişmesine, taşıma maliyetlerinin yükselmesine, limanlara erişimin kısıtlanmasına ve operasyonel risklerin artmasına neden olur. Özellikle çatışma bölgelerine yakın seyreden ticaret yolları –örneğin Hürmüz Boğazı, Kızıldeniz, Bab el-Mandeb gibi hassas geçitler– ciddi tehdit altına girebilir. Bunun s...