Ana içeriğe atla

Finansmana Ulaşabilen Aracını Bayramdan Değil Seçimden Önce Aldı, Satışlar %40 Arttı

Quick Finans’ın SmartIQ iş birliğiyle yayınladığı 2. El Oto Raporu’nun Mart ayına ait verilerinin yer aldığı güncel sayısında, sektöre dair önemli trendler paylaşıldı. 

0 Km otoda 2024 yılındaki artış trendi Mart ayında 109.828 satış adedi ile önceki aya göre %6 artarak rekorlarına devam etti. Ocak-Mart ayı toplamında ise bir önceki yıla göre %25,2 artış gerçekleşti.

2. El oto pazarı Mart ayına, seçim öncesinin ve Ramazan ayının durgunluk beklentileriyle başladı. Ancak, alıcıların seçim sonrası fiyat artış beklentisi ve finansmana erişimin giderek güçleşeceği ön görüsü ile araç alımlarını seçim öncesine çektiği görüldü. Satıcılar da seçim sonrası benzer beklentiler ile stoklarını eritmek için müşterilerle aynı noktada buluştular. Bu durum,15 yaşına ve 350.000 km’ye kadar olan araçlarda beklentilerin üzerinde %40 satış artışı getirdi. Bu paralelde 2. El motorlu araç satıcılarından alınan bilgilere göre, 0 km ve 2. El araç fiyatları arasındaki denge piyasa normallerine döndü. 

Yukarıdaki yorumlar ile aşağıdaki sektörel bazlı verilerin birlikte değerlendirilmesi daha anlamlı olacaktır.

Bayram Öncesinde İkinci El Otomobil Satışlarındaki %40’lık Artış Dikkat Çekiyor!

Analizimizde, Mart ayında piyasaya sürülen B, C, D ve E segmenti araç sayısında bir önceki aya göre %40’lık bir artış olduğunu gözler önüne seriyor. Geçtiğimiz yılın Mart ayına göre dönemine göre artış oranı %23 olarak kaydedilmiştir.

İkinci El Otomobilde Mart Ayında C Segmenti Değer Kaybederken, D Segmenti Değer Kazandı!

B ve E sınıfı araçlar Mart ayında TL bazında fiyat istikrarını korurken, D sınıfı araçlarda %2’lik bir fiyat artışı saptanmıştır. C sınıfında ise fiyatlar %2 gerilemiştir. Geçtiğimiz yılın Mart ayına göre en büyük fiyat artışının B segmenti olduğu kaydedilmiştir.

Euro Cinsinden İkinci El Araç Fiyatlarındaki Düşüş Mart’ta da Sürüyor!

Analizimiz, popüler B,C,D ve E segmenti ikinci el araçların EURO bazında değer kaybına uğradığını ortaya koyuyor. B, C ve D segmentlerindeki araçlar Mart ayında %3’lük bir fiyat düşüşü sergilerken, E segmenti %4’lük bir düşüş gösterdi.

B ve D Segment Araçlarda Satış Süreleri Kısalırken C ve E Segmentte Süreler Uzuyor!

Aylık ikinci el araç pazar analizleri, B ve D segmentlerindeki otomobillerin satış sürelerinin kısaldığını ortaya koyuyor; B segmenti araçlar 60 günden 58 güne, D segmenti ise 75 günden 74 güne geriledi. Buna karşın C segmentinde 1 günlük artışla 62 günlük satış süresi gözlemlenirken, E segmenti araçlar da 92 günden 95 güne çıkarak daha uzun süre satışta kalmaya başladı.

https://www.ifhaber.com/ekonomi-ve-finans/finansmana-ulasabilen-aracini-bayramdan-degil-secimden-once-aldi-satislar-%40-artti/?feed_id=30710&_unique_id=66108bf21d55a

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Allianz - Yükselen Risk Trendleri Raporu 2025

Allianz Commercial 'ın "Yükselen Risk Trendleri 2025" (Emerging Risk Trend Talk) raporu, şiddeti ve sıklığı artan orman yangınlarını küresel olarak yükselen yeni bir risk faktörü olarak değerlendiriyor ve şirketlerin varlıklarını ve operasyonlarını korumak için bu riske karşı farkındalıklarını artırması gerektiğinin altını çiziyor. Rapora göre orman yangınlarının maliyeti 10 yılda 6 kat arttı. Allianz Commercial'ın raporuna göre, orman yangınlarının sıklığı, şiddeti ve coğrafi dağılımı son yıllarda iklim değişikliği, insan faaliyetleri ve değişen arazi kullanım modelleri nedeniyle önemli ölçüde arttı. Hızlı yayılımları ise dünya genelinde çeşitli sektörlerde ve bölgelerde büyük riskler oluşturuyor. Ocak 2025'teki yıkıcı  Los Angeles  orman yangınlarının örnek olarak gösterildiği rapora göre, Batı ABD, Batı Kanada, Güney ve Doğu Avustralya ve Güney Avrupa, orman yangınlarına en çok maruz kalan coğrafi bölgeler. Ancak, bu tür yangınlar artık Kanada'nın ku...

Hayat Finans 1 Milyon Kullanıcıya Ulaştı

Hayat Finans , Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kuruluşunun ikinci yılı içinde 1 milyon kullanıcıya ulaşarak önemli bir eşiği geride bıraktı. Tamamen dijital bir platform olarak tasarlanan, sade, hızlı ve şeffaf bankacılık anlayışıyla bireysel ve kurumsal kullanıcıların finansal ihtiyaçlarına yenilikçi çözümler sunan Hayat Finans, kısa sürede kullanıcıların beğeni ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Temelleri 1937 yılında atılan ve 17 ülkede faaliyet gösteren  Hayat Holding 'in finans sektöründeki yatırımı Hayat Finans, Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kurulduktan sonra 2 yıl içinde 1 milyon kullanıcı sayısına ulaştı. Aynı zamanda Türkiye'de aktif büyüklüğe göre en büyük dijital banka olmayı başardı. Hayat Finans, Hayat Holding'in gücü, dijital banka yetkinlikleri ve tüm kullanıcılara eşit avantajlar sunması sayesinde, kısa sürede kullanıcıların beğenisini ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Hayat Finans, fiziksel şubelere ...

Jeopolitik Dengeler, Sigorta Sektörünü Etkiliyor!

Ortadoğu'da yükselen jeopolitik gerilimin, küresel sigorta ve reasürans piyasalarında yeni bir kırılma noktası oluşturduğunu belirten  IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO'su Murat Çiftçi , yaşanan gelişmelerin sektöre etkilerine dair kapsamlı değerlendirmelerde bulundu. Artan küresel gerilimlerin, yalnızca diplomatik dengeleri değil; lojistikten sigortacılığa kadar birçok sektörü doğrudan etkiliyor. Bu gelişmelerin deniz taşımacılığı ve sigorta üzerindeki yansımalarını değerlendiren Murat Çiftçi, "Jeopolitik gerilimler, deniz taşımacılığının sürekliliğini ve güvenliğini doğrudan etkileyen en kritik dışsal faktörlerden biridir. Bu tür gerilimler; gemi güzergâhlarının değişmesine, taşıma maliyetlerinin yükselmesine, limanlara erişimin kısıtlanmasına ve operasyonel risklerin artmasına neden olur. Özellikle çatışma bölgelerine yakın seyreden ticaret yolları –örneğin Hürmüz Boğazı, Kızıldeniz, Bab el-Mandeb gibi hassas geçitler– ciddi tehdit altına girebilir. Bunun s...