Ana içeriğe atla

Güvenlik Donanımı Yönetmeliği Nedeniyle Yapılan 0 Km Oto Kampanyaları 2. El Otoyu Vurdu Mu?

Quick Finans’ın SmartIQ iş birliğiyle yayınladığı 2. El Oto Raporu’nun Mayıs ayına ait verilerinin yer aldığı güncel sayısında, sektöre dair önemli trendler paylaşıldı. 

2024 yılı Mayıs ayı 0 km otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2023 yılı Mayıs ayına göre %10 azalarak 100.305 adet oldu. 2024 Nisan ayının kısa bir ay olmasının da etkisi ve 7 Temmuz’da devreye alınacak olan güvenlik donanımı yönetmeliği nedeniyle düzenlenen kampanyalarla geçen aya göre satışlarda ise %30 artış kaydedildi. 2024 yılı Ocak-Mayıs döneminde ise bir önceki yılın aynı dönemine göre %6 oranında artarak 471.743 adet olarak gerçekleşti. 2023 yılında tüm zamanların rekorları kırılmış olmasına karşın 2024 yılının ilk 5 ayında gerçekleşen artış da dikkat çekici oldu.

Bu gelişmelerin etkisiyle, 2. El oto pazarında satışlar beklendiği kadar yükselmedi. Mayıs ayında, Nisan ayına göre %9 seviyesinde bir artış olsa da, Nisan ayındaki Bayram tatiline bağlı iş günü sayısının daha az olmasının bu artışta etkili olduğu ve beklentileri karşılamadığı düşünülüyor. 

2. El oto satıcıları, geleneksel olarak yaza giriş ve Kurban Bayramı etkisiyle daha yüksek oranda hareketlenme beklerken kredi faiz oranlarındaki artış ve finansmana ulaşımın da güçleşmesi ile birlikte 2. El oto satışlarında umdukları rakamlara ulaşamadıklarını belirtiyorlar. Bununla birlikte, 2023 yılında fiyatlar üzerinde oluşan köpüğün artık kalktığını, 0Km ile 2. El Oto fiyatları arasındaki fiyat dengesinin oluştuğunu, ancak güvenlik donanımı kampanyalarının sonuçlanmasından sonra piyasanın oturmasını  beklediklerini ifade ediyorlar.

İkinci El Otoda, 2023 Yılı Son Çeyreğinde Başlayan TL ve Euro Bazlı Fiyat Düzeltmesi, Nisan Ayında Ulaştığı Taban Dengesini Sürdürüyor!

Geçtiğimiz yıl TL ve Euro bazlı zirveyi gören ikinci el araç fiyatlarındaki, 2023 yılının 2. yarısında başlayan düşüşlerin 2024 yılının ilk çeyreğinde durduğunu, Nisan ayında oturduğu taban seviyesini Mayıs ayında da sürdürdüğünü görüyoruz. 

15 yaş ve 350 bin km’ye kadar olan B, C, D ve E segmentlerini içeren analizimize göre, Ekim ayında 734 bin TL olan ortalama fiyat, 2024 Nisan ayında 680 bin TL’ye oturup Mayıs ayında da aynı seviyeyi sürdürdü. Euro bazında ise aynı dönemde 25 bin Euro olan ortalama ikinci el araç fiyatı Nisan ayında 20 bin Euro’nun altına inip Mayıs ayında da bu seviyelerini korudu.

İkinci El Otomobilde Belirli Segmentlerde Ortalama Stokta Kalma Süresi Uzamaya Devam Ediyor!

İkinci el otomobilde B, C, D ve E segment araçlar için ortalama stokta kalma süresi geçtiğimiz yıl için binek modellerde 40 gün olurken, 2024 Ocak ayında 54 güne, 2024 Mayıs ayında ise 57 güne çıktı. Ticari modeller için ise geçtiğimiz yıl 34 gün olan ortalama stokta kalma süresi 2024 Ocak ayında 44 gün olurken, Mayıs ayında 48 gün olarak gözlemlendi.

Yaşı ve Kilometresi Düşük İkinci El Araçlar Pazarda Daha Hızlı El Değiştiriyor!

İkinci el otomobilde yaş ve kilometre faktörü satış hızını etkiledi. 5 yaşına kadar olan araçlarda ortalama stokta kalma süresi 47 gün olurken, 5 – 10 yaş ikinci el araçlarda süre 63 güne kadar çıktı. 10 – 15 yaş araçlar ise 60 günde el değiştirdi. 2. El oto satıcıları ile yapılan görüşmelerde bu dönemde stoklarına genç ve kilometresi düşük araçları aldıklarını ve talebin bu yönde olduğunu ifade ettiler.

Pazara Yeni Giren Uzak Doğu’lu SUV Modelleri, İkinci Elde Daha Fazla Talep Görüyor!

B, C, D ve E segmentlerinin dahil olduğu pazar analizine göre Mayıs ayında, pazar genelinde ortalama  stokta kalma süresi 57 gün oldu. Sıfır araçlara alternatif olan 0-2 yaş grubu ikinci el araçlar ortalama 41 günde satılırken, aynı yaş grubundaki SUV araçlar 39 günde alıcı buldu. Pazara yeni giren Uzak Doğu’lu SUV modeller ise ortalama 22 günde satıldı.

Uyarı: Bültende verilen bilgiler ve yorumlar, SmartIQ tarafından geçmiş dönem verilerden ve piyasa araştırması sonuçlarından faydalanılarak oluşturulmuş olup, taşıtların özelliklerine veya bölgesine göre değişkenlik gösterebilecektir. Belirtilenlerin herhangi bir ürün veya markaya yönelik tavsiye veya yönlendirme olarak algılanmaması, müşteriler tarafından gerekli araştırmaların yapılması gerekmektedir.

https://www.ifhaber.com/ekonomi-ve-finans/guvenlik-donanimi-yonetmeligi-nedeniyle-yapilan-0-km-oto-kampanyalari-2-el-otoyu-vurdu-mu/?feed_id=35201&_unique_id=666cd1859db52

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Allianz - Yükselen Risk Trendleri Raporu 2025

Allianz Commercial 'ın "Yükselen Risk Trendleri 2025" (Emerging Risk Trend Talk) raporu, şiddeti ve sıklığı artan orman yangınlarını küresel olarak yükselen yeni bir risk faktörü olarak değerlendiriyor ve şirketlerin varlıklarını ve operasyonlarını korumak için bu riske karşı farkındalıklarını artırması gerektiğinin altını çiziyor. Rapora göre orman yangınlarının maliyeti 10 yılda 6 kat arttı. Allianz Commercial'ın raporuna göre, orman yangınlarının sıklığı, şiddeti ve coğrafi dağılımı son yıllarda iklim değişikliği, insan faaliyetleri ve değişen arazi kullanım modelleri nedeniyle önemli ölçüde arttı. Hızlı yayılımları ise dünya genelinde çeşitli sektörlerde ve bölgelerde büyük riskler oluşturuyor. Ocak 2025'teki yıkıcı  Los Angeles  orman yangınlarının örnek olarak gösterildiği rapora göre, Batı ABD, Batı Kanada, Güney ve Doğu Avustralya ve Güney Avrupa, orman yangınlarına en çok maruz kalan coğrafi bölgeler. Ancak, bu tür yangınlar artık Kanada'nın ku...

Hayat Finans 1 Milyon Kullanıcıya Ulaştı

Hayat Finans , Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kuruluşunun ikinci yılı içinde 1 milyon kullanıcıya ulaşarak önemli bir eşiği geride bıraktı. Tamamen dijital bir platform olarak tasarlanan, sade, hızlı ve şeffaf bankacılık anlayışıyla bireysel ve kurumsal kullanıcıların finansal ihtiyaçlarına yenilikçi çözümler sunan Hayat Finans, kısa sürede kullanıcıların beğeni ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Temelleri 1937 yılında atılan ve 17 ülkede faaliyet gösteren  Hayat Holding 'in finans sektöründeki yatırımı Hayat Finans, Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kurulduktan sonra 2 yıl içinde 1 milyon kullanıcı sayısına ulaştı. Aynı zamanda Türkiye'de aktif büyüklüğe göre en büyük dijital banka olmayı başardı. Hayat Finans, Hayat Holding'in gücü, dijital banka yetkinlikleri ve tüm kullanıcılara eşit avantajlar sunması sayesinde, kısa sürede kullanıcıların beğenisini ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Hayat Finans, fiziksel şubelere ...

Jeopolitik Dengeler, Sigorta Sektörünü Etkiliyor!

Ortadoğu'da yükselen jeopolitik gerilimin, küresel sigorta ve reasürans piyasalarında yeni bir kırılma noktası oluşturduğunu belirten  IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO'su Murat Çiftçi , yaşanan gelişmelerin sektöre etkilerine dair kapsamlı değerlendirmelerde bulundu. Artan küresel gerilimlerin, yalnızca diplomatik dengeleri değil; lojistikten sigortacılığa kadar birçok sektörü doğrudan etkiliyor. Bu gelişmelerin deniz taşımacılığı ve sigorta üzerindeki yansımalarını değerlendiren Murat Çiftçi, "Jeopolitik gerilimler, deniz taşımacılığının sürekliliğini ve güvenliğini doğrudan etkileyen en kritik dışsal faktörlerden biridir. Bu tür gerilimler; gemi güzergâhlarının değişmesine, taşıma maliyetlerinin yükselmesine, limanlara erişimin kısıtlanmasına ve operasyonel risklerin artmasına neden olur. Özellikle çatışma bölgelerine yakın seyreden ticaret yolları –örneğin Hürmüz Boğazı, Kızıldeniz, Bab el-Mandeb gibi hassas geçitler– ciddi tehdit altına girebilir. Bunun s...