Ana içeriğe atla

Allianz Trade Otomotiv Sektörü Raporu Yayınlandı

Allianz Trade tarafından hazırlanan Otomotiv Sektörü Raporu’na göre küresel otomotiv pazarı için 2025 yılı pek iyi geçmeyecek. Avrupalı otomobil üreticilerinin, elektrikli teknolojilere geçiş yapma konusunda geç kaldıklarına dikkat çekilen raporda; Avrupa otomobillerinin çok pahalı ve inovasyon açısından rekabetin gerisinde olduğu vurgulanıyor.

Dünyanın ticari alacak sigortası lideri Allianz Trade’in 2025 yılı raporları arasında otomotiv sektörü değerlendirmesi de yerini aldı. Raporda yer alan bilgilere göre; 2023 yılında neredeyse yüzde 10 büyüme kaydeden otomotiv sektöründe, 2024 yılında talepteki düşüşle yeni tescillerde sadece yüzde 1,7’lik mütevazı bir artış yaşandı. Raporda, düşük talebin sebeplerinden biri olarak daha sıkı kredi koşullarıyla birlikte daha yüksek kredi maliyetlerine dönüşen daha yüksek faiz oranları gösterildi. Diğer bir sebep olarak da kimi otomobil üreticilerinin tüketici beklentilerini karşılayamayan modelleri ve eski otomobil üreticilerinin de 2023-2024 yılları arasında yüzlerce yeni model çıkarması öne sürüldü. Rapora göre, küresel otomotiv sektörünün 2025 yılında yüzde 2 büyümesi bekleniyor. Söz konusu büyümeye de yüzde 4 ile Çin ve yüzde 2,5 ile ABD öncülük edecek. Avrupa’nın ise gümrük vergisi gerilimleri nedeniyle yüzde 1,5’lik büyümeyle diğer ülkelerin gerisinde kalması bekleniyor.

Elektrikli Araçlarda Çin’in Öncülüğü Devam Ediyor

Allianz Trade’in Otomotiv Sektörü Raporu’nda elektrikli araçlara geçişe de değinildi. Çin’in elektrikli araç (EV) satışlarındaki yüzde 40 artış ve içten yanmalı motor (ICE) satışlarındaki yüzde 17 düşüşle elektrikli araçlar alanına öncülük ettiği bilgisi de raporda dikkat çekiyor. Avrupa’nın 2024 yılında EV satışlarında daralma yaşayan tek büyük pazar olduğu da raporda öne çıkan bir diğer yorum. Raporda ayrıca; Avrupa otomobil pazarı için 2024 yılında öne çıkan en önemli başarının yüzde 20'nin üzerinde artan hibrit araç satışları olduğu ancak bunun Asyalı otomobil üreticilerine fayda sağladığı belirtiliyor. Yine rapora göre; önümüzdeki dönemlerde CO2 yönetmeliklerinin sıkılaşacağı ve otomobil üreticilerinin karbon ayak izlerini azaltma zorunluluğu düşünüldüğünde, 2025 yılında Avrupa’da elektrikli araç segmentinin istikrarlı bir şekilde büyümesi gerekiyor.

Avrupa Otomobil Endüstrisi Üç Yapısal Engelle Karşı Karşıya

Rapora göre Avrupa otomotiv endüstrisinin önünde üç engel var. Bu engellerden ilki otomobil üreticilerinin elektrikli araçlara yönelik kaçırdıkları inovatif dönüşüm hamlesini telafi etmeleri gerekliliği… Avrupalı otomobil üreticilerinin, başta araç içi dijital teknoloji olmak üzere elektrikli teknolojilere geçiş yapma konusunda geç kaldıklarına da raporda dikkat çekiliyor. Son on yılda Avrupalı otomobil üreticilerinin, en büyük iki Çinli üretici olan BYD ve Geely’e ya da Tesla'ya kıyasla sermaye harcamalarına iki kat daha az harcama yaptığı belirtiliyor. Avrupa otomobillerinin çok pahalı ve inovasyon açısından rekabetin gerisinde olduğu da raporda verilen bilgiler arasında ve 2024 sonbaharındaki gümrük vergilerine göre bile bakıldığında Avrupalı sedanlar ve SUV'ların, Çinli modellere göre yüzde 15-30 daha pahalı olduğu vurgulanıyor.

Raporda belirtilen bir diğer engel ise; Çin'e bağımlılığın artık zayıf bir nokta olması… Çin’in, akü pazarında küresel sektörün yaklaşık üçte ikisine tedarik sağlayan güçlü bir hakimiyete sahip olduğu belirtiliyor. Çinli markaların daha ucuz, güvenilir ve tam donanımlı birinci sınıf teknolojiye sahip elektrikli araçlarla Avrupa’daki pazar paylarını artırdığı görüşü de raporda yer alıyor. Raporda ayrıca, Almanya’nın 2019 yılında yüzde 25 olan pazar payının 2024'te yüzde 18'e gerilediği bilgisi de veriliyor.

Avrupa bölgesinde elektrikli araç pazarının yavaşladığı dönemde, AB’nin sektöre zarar verebilecek sıkı CO2 hedefleri uygulamak üzere olduğu ve bunlar nedeniyle sektöre 10 milyar eurodan fazla para cezası gelebileceği raporda vurgulanıyor. Bu arada, bloğun enerji krizini de çözmesi gerektiği, benzinin litresi 1,5 euro iken, elektrik fiyatları kWh başına 37 sentin üzerinde olduğunda bir EV'yi şarj etmenin ekonomik olmaktan çıktığı rapordaki önemli yorumlar arasında dikkat çekiyor.

http://www.ifhaber.com/ekonomi-ve-finans/allianz-trade-otomotiv-sektoru-raporu-yayinlandi/?feed_id=80026&_unique_id=67b92adb05647

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Allianz - Yükselen Risk Trendleri Raporu 2025

Allianz Commercial 'ın "Yükselen Risk Trendleri 2025" (Emerging Risk Trend Talk) raporu, şiddeti ve sıklığı artan orman yangınlarını küresel olarak yükselen yeni bir risk faktörü olarak değerlendiriyor ve şirketlerin varlıklarını ve operasyonlarını korumak için bu riske karşı farkındalıklarını artırması gerektiğinin altını çiziyor. Rapora göre orman yangınlarının maliyeti 10 yılda 6 kat arttı. Allianz Commercial'ın raporuna göre, orman yangınlarının sıklığı, şiddeti ve coğrafi dağılımı son yıllarda iklim değişikliği, insan faaliyetleri ve değişen arazi kullanım modelleri nedeniyle önemli ölçüde arttı. Hızlı yayılımları ise dünya genelinde çeşitli sektörlerde ve bölgelerde büyük riskler oluşturuyor. Ocak 2025'teki yıkıcı  Los Angeles  orman yangınlarının örnek olarak gösterildiği rapora göre, Batı ABD, Batı Kanada, Güney ve Doğu Avustralya ve Güney Avrupa, orman yangınlarına en çok maruz kalan coğrafi bölgeler. Ancak, bu tür yangınlar artık Kanada'nın ku...

Hayat Finans 1 Milyon Kullanıcıya Ulaştı

Hayat Finans , Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kuruluşunun ikinci yılı içinde 1 milyon kullanıcıya ulaşarak önemli bir eşiği geride bıraktı. Tamamen dijital bir platform olarak tasarlanan, sade, hızlı ve şeffaf bankacılık anlayışıyla bireysel ve kurumsal kullanıcıların finansal ihtiyaçlarına yenilikçi çözümler sunan Hayat Finans, kısa sürede kullanıcıların beğeni ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Temelleri 1937 yılında atılan ve 17 ülkede faaliyet gösteren  Hayat Holding 'in finans sektöründeki yatırımı Hayat Finans, Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kurulduktan sonra 2 yıl içinde 1 milyon kullanıcı sayısına ulaştı. Aynı zamanda Türkiye'de aktif büyüklüğe göre en büyük dijital banka olmayı başardı. Hayat Finans, Hayat Holding'in gücü, dijital banka yetkinlikleri ve tüm kullanıcılara eşit avantajlar sunması sayesinde, kısa sürede kullanıcıların beğenisini ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Hayat Finans, fiziksel şubelere ...

Jeopolitik Dengeler, Sigorta Sektörünü Etkiliyor!

Ortadoğu'da yükselen jeopolitik gerilimin, küresel sigorta ve reasürans piyasalarında yeni bir kırılma noktası oluşturduğunu belirten  IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO'su Murat Çiftçi , yaşanan gelişmelerin sektöre etkilerine dair kapsamlı değerlendirmelerde bulundu. Artan küresel gerilimlerin, yalnızca diplomatik dengeleri değil; lojistikten sigortacılığa kadar birçok sektörü doğrudan etkiliyor. Bu gelişmelerin deniz taşımacılığı ve sigorta üzerindeki yansımalarını değerlendiren Murat Çiftçi, "Jeopolitik gerilimler, deniz taşımacılığının sürekliliğini ve güvenliğini doğrudan etkileyen en kritik dışsal faktörlerden biridir. Bu tür gerilimler; gemi güzergâhlarının değişmesine, taşıma maliyetlerinin yükselmesine, limanlara erişimin kısıtlanmasına ve operasyonel risklerin artmasına neden olur. Özellikle çatışma bölgelerine yakın seyreden ticaret yolları –örneğin Hürmüz Boğazı, Kızıldeniz, Bab el-Mandeb gibi hassas geçitler– ciddi tehdit altına girebilir. Bunun s...