Ana içeriğe atla

VFS Global, Yapay Zeka Ve Dijital İnovasyona Öncülük Ediyor

VFS Global, Yapay Zeka ve Dijital Inovasyona Öncülük Ediyor; Türkiye Dahil 141 Ülkedeki Birleşik Krallık Vize Başvurusu Sahipleri İçin Yapay Zeka Destekli Sohbet Robotu Chatbot'u Kullanıma Açtı

VFS Global, 141 ülkeden Birleşik Krallık'a seyahat edecek başvuru sahiplerine yönelik müşteri desteğini geliştirmek amacıyla yeni yapay zeka destekli sohbet robotunu piyasaya sürdü. İnsan benzeri diyaloglar ile konuşma desteği de sunan üretken yapay zeka destekli sohbet robotu, farklı hedef kitlelere etkin bir şekilde hitap edebilmesi adına ses ve metin girişlerine yanıt verecek şekilde tasarlandı.

Hindistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Almanya’da bulunan VFS Küresel Yapay Zeka Merkezleri'nde geliştirilen yapay zeka destekli yeni Chatbot sohbet robotu, verimli müşteri desteğine yönelik artan talebi karşılayarak kullanıcıların, başvuru sürecinde gerekli bilgilere kolayca erişmesine olanak tanıyor. Chatbot, yalnızca insan benzeri konuşma desteği sunmak için gelişmiş üretken yapay zeka teknolojisini kullanmakla kalmıyor, aynı zamanda bunu hem sesli hem de yazılı komutlarla gerçekleştirerek Birleşik Krallık'a seyahat edecek başvuru sahiplerine anında, doğru ve erişilebilir bilgiler sağlıyor.

Piyasaya sürülen yapay zeka destekli yeni Chatbot sohbet robotu ile ilgili değerlendirmelerini paylaşan Birleşik Krallık Vize ve Göçmenlik, Çapraz Kesim Hizmet Operasyonları, Vize, Statü ve Bilgi Hizmetleri, Müşteri Hizmetleri Grubu Direktör Yardımcısı Jen Vidler; "VFS Global'in yapay zeka destekli sohbet robotunun kullanıma sunulması, vize hizmetlerimizin erişilebilir ve verimli bir şekilde tüm müşterilerimizin ihtiyaçlarının karşılanması konusundaki kararlılığımızı gösteriyor. Vize başvuru süreciyle ilgili doğru bilgiye anında erişim sağlamak, başvuru sahiplerimize en iyi hizmeti sunmaya devam etmemizi sağlayacaktır." dedi. VFS Global Kurucusu ve İcra Kurulu Başkanı Zubin Karkaria ise "Teknoloji ve yenilik her zaman VFS Global'deki operasyonlarımızın temel taşları olmuştur. Dünyanın dört bir yanından Birleşik Krallık'a seyahat edecek başvuru sahipleri için bu prensip ile geliştirdiğimiz, vize başvuru deneyimini önemli ölçüde iyileştirecek olan yapay zeka destekli bilgi çözümünü piyasaya sürmekten mutluluk duyuyoruz. İş ortağımız olan hükümetler ve başvuru sahipleri için vize ve konsolosluk hizmetlerinde dönüşümü desteklemek amacıyla bir dizi yapay zeka ve dijital teknoloji odaklı ürünler geliştirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bağlı olduğumuz hükümetlerin politikaları ve gereksinimlerine uygun olarak yapay zekanın sorumlu bir şekilde geliştirilmesine derinden bağlıyız" dedi.

Her bir ülkenin VFS Global Birleşik Krallık web sitesindeki kamuya açık verilerle eğitilen gelişmiş üretken yapay zeka teknolojileri kullanılarak geliştirilen ve tamamen VFS Global'in güvenli BT altyapısı üzerinde oluşturulan yapay zeka modelleri, sıkı veri gizliliği ve güvenlik standartlarına uygun olarak kurgulandı. Yapay zeka destekli yeni sohbet robotu Chatbot, VFS Global’in etik hususlarını gözetecek şekilde ‘Responsible AI Institute’ün veri bilimcileri ve yapay zeka uzmanlarından oluşan özel bir ekip ile iş birliği içerisinde, VFS Global'in Dubai (Yapay Zeka ve Dijital Operasyonlar Genel Merkezi), Mumbai ve Berlin'de bulunan yapay zeka merkezlerinin en yüksek kalite ve güvenlik standartlarını korumak için şirket içi uzmanlıktan yararlanarak geliştirildi. Projede, Yapay Zeka Temel Modeli ve Süper Alfa Uygulama Platformu da dahil olmak üzere, her ikisi de veri güvenliği, güvenlik ve mevzuat uyumluluğunu sağlamak için yerleşik korkuluklarla donatılmış özel yapay zeka platformları kullanıldı.

GenAI Destekli Sohbet Robotunun Temel Özellikleri:

  • İnsan benzeri etkileşimler: Yapay Zeka Destekli Chatbot, insan konuşmasını yakından taklit eden diyaloglar ile yanıtlar sunarak kullanıcı dostu uygulama sunar.
  • Ülkeye özgü bilgiler: Yalnızca müşterilerin ihtiyaçlarına odaklanan konuyla doğrudan alakalı ve doğru bilgiler sunar.
  • Veri maskeleme ve PII tespiti: Her türlü Kişisel Veriyi (PII) tespit eder ve maskeler; bu nedenle hiçbir kişisel veri saklanmaz.
  • Güvenli AI barındırma: Harici platformlarla veri paylaşımını önlemek adına Geniş Dil Modeli (LLM) güvenli bir ortamda dağıtılır.
  • Etik yapay zeka uygulamaları: Önyargıları en aza indirir; adil ve tutarlı yanıtlar sağlar.
  • 7/24 kullanılabilirlik: Müşteriler yardıma istedikleri zaman erişebilirler.
  • Kullanıcı geri bildirim mekanizması: Kullanıcı geri bildirimi, zaman içinde yanıtların iyileştirilmesine yardımcı olur.
https://www.ifhaber.com/teknoloji/vfs-global-yapay-zeka-ve-dijital-inovasyona-onculuk-ediyor/?feed_id=80471&_unique_id=67bfb2d466bb3

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Allianz - Yükselen Risk Trendleri Raporu 2025

Allianz Commercial 'ın "Yükselen Risk Trendleri 2025" (Emerging Risk Trend Talk) raporu, şiddeti ve sıklığı artan orman yangınlarını küresel olarak yükselen yeni bir risk faktörü olarak değerlendiriyor ve şirketlerin varlıklarını ve operasyonlarını korumak için bu riske karşı farkındalıklarını artırması gerektiğinin altını çiziyor. Rapora göre orman yangınlarının maliyeti 10 yılda 6 kat arttı. Allianz Commercial'ın raporuna göre, orman yangınlarının sıklığı, şiddeti ve coğrafi dağılımı son yıllarda iklim değişikliği, insan faaliyetleri ve değişen arazi kullanım modelleri nedeniyle önemli ölçüde arttı. Hızlı yayılımları ise dünya genelinde çeşitli sektörlerde ve bölgelerde büyük riskler oluşturuyor. Ocak 2025'teki yıkıcı  Los Angeles  orman yangınlarının örnek olarak gösterildiği rapora göre, Batı ABD, Batı Kanada, Güney ve Doğu Avustralya ve Güney Avrupa, orman yangınlarına en çok maruz kalan coğrafi bölgeler. Ancak, bu tür yangınlar artık Kanada'nın ku...

Hayat Finans 1 Milyon Kullanıcıya Ulaştı

Hayat Finans , Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kuruluşunun ikinci yılı içinde 1 milyon kullanıcıya ulaşarak önemli bir eşiği geride bıraktı. Tamamen dijital bir platform olarak tasarlanan, sade, hızlı ve şeffaf bankacılık anlayışıyla bireysel ve kurumsal kullanıcıların finansal ihtiyaçlarına yenilikçi çözümler sunan Hayat Finans, kısa sürede kullanıcıların beğeni ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Temelleri 1937 yılında atılan ve 17 ülkede faaliyet gösteren  Hayat Holding 'in finans sektöründeki yatırımı Hayat Finans, Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kurulduktan sonra 2 yıl içinde 1 milyon kullanıcı sayısına ulaştı. Aynı zamanda Türkiye'de aktif büyüklüğe göre en büyük dijital banka olmayı başardı. Hayat Finans, Hayat Holding'in gücü, dijital banka yetkinlikleri ve tüm kullanıcılara eşit avantajlar sunması sayesinde, kısa sürede kullanıcıların beğenisini ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Hayat Finans, fiziksel şubelere ...

Jeopolitik Dengeler, Sigorta Sektörünü Etkiliyor!

Ortadoğu'da yükselen jeopolitik gerilimin, küresel sigorta ve reasürans piyasalarında yeni bir kırılma noktası oluşturduğunu belirten  IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO'su Murat Çiftçi , yaşanan gelişmelerin sektöre etkilerine dair kapsamlı değerlendirmelerde bulundu. Artan küresel gerilimlerin, yalnızca diplomatik dengeleri değil; lojistikten sigortacılığa kadar birçok sektörü doğrudan etkiliyor. Bu gelişmelerin deniz taşımacılığı ve sigorta üzerindeki yansımalarını değerlendiren Murat Çiftçi, "Jeopolitik gerilimler, deniz taşımacılığının sürekliliğini ve güvenliğini doğrudan etkileyen en kritik dışsal faktörlerden biridir. Bu tür gerilimler; gemi güzergâhlarının değişmesine, taşıma maliyetlerinin yükselmesine, limanlara erişimin kısıtlanmasına ve operasyonel risklerin artmasına neden olur. Özellikle çatışma bölgelerine yakın seyreden ticaret yolları –örneğin Hürmüz Boğazı, Kızıldeniz, Bab el-Mandeb gibi hassas geçitler– ciddi tehdit altına girebilir. Bunun s...