Ana içeriğe atla

Kaskoda Mekanik Onarım Teminatı Devri

Hasar, kaza, çalınma, doğal afet gibi konularda imdada yetişen kasko poliçeleri, sürücülerin değişen ihtiyaçlarına uyum sağlayarak yeni teminatlar da sunmaya başladı. Ne var ki RS Otomotiv Grubu’nun yaptığı araştırmalar neticesinde kasko poliçesi yaptıran sürücülerin yüzde 65’inin teminatlar ve kapsamlar konusunda yeteri kadar bilgi sahibi olmadığı ortaya çıkıyor. RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve RS Assurance Genel Müdürü Nihal Asker, Tur Assist’in çektiği her 10 araçtan 6’sının arıza kaynaklı yolda kalmış olduğuna dikkat çekerek, “Artık günümüzde aracın işleyişini etkileyen mekanik arızaları da teminat altına alarak sürücüler kendilerini güvence altına alabiliyor. Üstelik bu teminatlar 50 bin TL gibi limitle ve geniş bir kapsamda sigortalılara ücretsiz onarım sağlıyor.” açıklamasını yaptı.

Konuyla ilgili araç sahiplerini ilgilendiren önemli notlar paylaşan Nihal Asker, araç sahiplerinin kasko poliçelerinde ne tür teminatları olduğunu genellikle sorgulamadıklarına dikkat çekti. Asker, “Özellikle ekonomik seçenekli poliçeler tercih edilir. Halbuki yeni nesil poliçeler artık arıza, bakım, yıkama gibi birçok teminatı da barındırabiliyor ve araç sahipleri tarafından tercih edilebiliyor. Arıza onarım teminatı, aracın işleyişine engel olan tüm sorunları kapsıyor. 30 bin / 50 bin TL gibi belirli limitler dahilinde sigortalılara uygun maliyetli ve yenilikçi bir model sunulmuş oluyor. Bu sayede güvenilir, TSE belgeli servislerde bakım ve onarım endişeleri de ortadan kalkıyor.” dedi.

Yurtdışında da birçok örneği mevcut

Özellikle üretici garantisi bittikten sonra araçları güvence altına almak, yürütme maliyetlerindeki artış nedeniyle büyük önem teşkil etmeye başladı. Kasko marifetiyle mekanik arıza, bakım, araç bakımı gibi teminatlar elde edilmesi, hizmetlerin de TSE belgeli ve garanti sunan servis ve uygulama noktalarında gerçekleştirilmesi, otomobillerin değerini artırıyor. Kasko poliçesi ile çekilen her 10 araçtan 6’sının arıza kaynaklı yolda kaldığını hatırlatan Asker, “Amerika ve Avrupa coğrafyasında, özellikle de onarımın işçilik ücretlerinin daha yüksek fiyatlı olduğu ülkelerde sadece hasar değil, bakım, mekanik onarım teminatları hâlihazırda sunuluyor. Sürücüler istenmeyen sürprizlerle karşılaşmamış oluyor. Ülkemizde de arıza onarım teminatını bu kapsamda sunan Türkiye’de tek firma olarak RS Assurance şirketimiz üzerinden birkaç sigorta şirketleriyle sunmaya başladık. Uçtan uca çözüm sunmak adına yürüttüğümüz projelere periyodik bakım ve oto yıkama gibi alternatiflerle hizmet çeşitliliğini çoğaltarak farklı teminatları sunan şirketlerin bir adım öne geçtiğini, gerek üretim rakamlarından gerekse hizmeti kullanan müşterilerin memnuniyetinden açıkça gözlemlemekteyiz.” şeklinde konuştu.

https://www.ifhaber.com/sigortacilik/kaskoda-mekanik-onarim-teminati-devri/?feed_id=89221&_unique_id=6812ab1b44b2c

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Allianz - Yükselen Risk Trendleri Raporu 2025

Allianz Commercial 'ın "Yükselen Risk Trendleri 2025" (Emerging Risk Trend Talk) raporu, şiddeti ve sıklığı artan orman yangınlarını küresel olarak yükselen yeni bir risk faktörü olarak değerlendiriyor ve şirketlerin varlıklarını ve operasyonlarını korumak için bu riske karşı farkındalıklarını artırması gerektiğinin altını çiziyor. Rapora göre orman yangınlarının maliyeti 10 yılda 6 kat arttı. Allianz Commercial'ın raporuna göre, orman yangınlarının sıklığı, şiddeti ve coğrafi dağılımı son yıllarda iklim değişikliği, insan faaliyetleri ve değişen arazi kullanım modelleri nedeniyle önemli ölçüde arttı. Hızlı yayılımları ise dünya genelinde çeşitli sektörlerde ve bölgelerde büyük riskler oluşturuyor. Ocak 2025'teki yıkıcı  Los Angeles  orman yangınlarının örnek olarak gösterildiği rapora göre, Batı ABD, Batı Kanada, Güney ve Doğu Avustralya ve Güney Avrupa, orman yangınlarına en çok maruz kalan coğrafi bölgeler. Ancak, bu tür yangınlar artık Kanada'nın ku...

Hayat Finans 1 Milyon Kullanıcıya Ulaştı

Hayat Finans , Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kuruluşunun ikinci yılı içinde 1 milyon kullanıcıya ulaşarak önemli bir eşiği geride bıraktı. Tamamen dijital bir platform olarak tasarlanan, sade, hızlı ve şeffaf bankacılık anlayışıyla bireysel ve kurumsal kullanıcıların finansal ihtiyaçlarına yenilikçi çözümler sunan Hayat Finans, kısa sürede kullanıcıların beğeni ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Temelleri 1937 yılında atılan ve 17 ülkede faaliyet gösteren  Hayat Holding 'in finans sektöründeki yatırımı Hayat Finans, Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kurulduktan sonra 2 yıl içinde 1 milyon kullanıcı sayısına ulaştı. Aynı zamanda Türkiye'de aktif büyüklüğe göre en büyük dijital banka olmayı başardı. Hayat Finans, Hayat Holding'in gücü, dijital banka yetkinlikleri ve tüm kullanıcılara eşit avantajlar sunması sayesinde, kısa sürede kullanıcıların beğenisini ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Hayat Finans, fiziksel şubelere ...

Jeopolitik Dengeler, Sigorta Sektörünü Etkiliyor!

Ortadoğu'da yükselen jeopolitik gerilimin, küresel sigorta ve reasürans piyasalarında yeni bir kırılma noktası oluşturduğunu belirten  IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO'su Murat Çiftçi , yaşanan gelişmelerin sektöre etkilerine dair kapsamlı değerlendirmelerde bulundu. Artan küresel gerilimlerin, yalnızca diplomatik dengeleri değil; lojistikten sigortacılığa kadar birçok sektörü doğrudan etkiliyor. Bu gelişmelerin deniz taşımacılığı ve sigorta üzerindeki yansımalarını değerlendiren Murat Çiftçi, "Jeopolitik gerilimler, deniz taşımacılığının sürekliliğini ve güvenliğini doğrudan etkileyen en kritik dışsal faktörlerden biridir. Bu tür gerilimler; gemi güzergâhlarının değişmesine, taşıma maliyetlerinin yükselmesine, limanlara erişimin kısıtlanmasına ve operasyonel risklerin artmasına neden olur. Özellikle çatışma bölgelerine yakın seyreden ticaret yolları –örneğin Hürmüz Boğazı, Kızıldeniz, Bab el-Mandeb gibi hassas geçitler– ciddi tehdit altına girebilir. Bunun s...