Ana içeriğe atla

Alternatif Bank Mobilde Erişilebilirlikte Zirvede

Alternatif Bank, kapsayıcı bankacılık anlayışıyla hareket ederek mobil uygulamasını herkes için erişilebilir hale getirme hedefi doğrultusunda önemli bir başarı daha elde etti. Alternatif Bank Mobil Uygulaması, BlindLook tarafından yapılan ölçümleme sonuçlarına göre, 85 erişilebilirlik skoru ile bankacılık sektörünün en erişilebilir mobil uygulamalarından biri oldu.

Alternatif Bank, hem müşteri deneyimini iyileştirmek hem de herkesin bankacılık hizmetlerine eşit erişimini sağlamak amacıyla erişilebilirlik alanındaki çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Bankacılık hizmetlerini engel tanımadan herkes için erişilebilir kılmak için önemli bir efor ortaya koyan Alternatif Bank, engelleri kaldırmanın tek alternatif olduğu fikrini savunuyor. Banka bu kapsamda, görme engelli bireylerin ürün ve hizmetlere bağımsız erişimini sağlamak amacıyla sesli simülasyon teknolojileri geliştiren bir sosyal girişim olan BlindLook ile yaklaşık 4 yıldır iş birliğini sürdürüyor.

Engelleri Kaldıran Mobil Uygulamaya Yüksek Skor

Mobil uygulamaların erişilebilirliğini aylık olarak ölçümleyen BlindLook, ölçümleme sonuçlarını kısa süre önce açıkladı. BlindLook’un Erişilebilir Markalar Ağı “Eyebrand”e katılan öncü kurumlardan biri olan Alternatif Bank’ın mobil uygulaması, ölçümleme sonuçlarına göre 85 erişilebilirlik skoru ile sektörün en erişilebilir mobil uygulamalarından biri oldu. Bankanın bu başarısı, dijital bankacılığı herkes için eşit ve erişilebilir kılma yolunda attığı adımların önemli bir göstergesi niteliğinde.

“Engelsiz Bir Gelecek İnşa Etme Hedefimiz Var”

Alternatif Bank Genel Müdürü Ozan Kırmızı, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Erişilebilirliği, yalnızca teknik bir uyum süreci ve gereklilik olarak değil; kapsayıcı finans yaklaşımımızın ayrılmaz bir parçası ve en önemli toplumsal sorumluluklarımızdan biri olarak görüyoruz. Alternatif Bank olarak, dijital kanallarımızı herkes için eşit fırsatlar sunacak şekilde tasarlamak üzere kararlılıkla çalışıyoruz. Çünkü daha fazla bireyin finansal hizmetlere özgürce erişiminin ancak tüm engelleri ortadan kaldırdığımızda gerçekleşeceğini biliyoruz. Alternatif Bank Mobil Uygulamamızın, BlindLook’un sağladığı verilere göre 100 üzerinden 85 erişilebilirlik skoru ile sektörde ön sıralarda yer alması, bu alandaki sürdürülebilir çabalarımızın güçlü bir göstergesi. Erişilebilir dijital bankacılığın, bireylerin ekonomik yaşama tam ve bağımsız katılımının önünü açtığına inanıyor, bu doğrultuda attığımız her adımı stratejik bir yatırım olarak görüyoruz. Engelsiz bir gelecek inşa etme hedefiyle, dijital kapsayıcılığı artıracak projeleri hayata geçirmeye devam edeceğiz.”

“Kapsayıcılığı Tüm Hizmet Kanallarımıza Yayıyoruz”

Fiziksel ve dijital tüm temas noktalarında erişilebilirliği artırmak amacıyla geliştirdikleri rehber ve çözümlerle sektöre örnek teşkil eden bütünsel bir model ortaya koyduklarını vurgulayan Ozan Kırmızı sözlerine şöyle devam etti:

“Erişilebilirliği yalnızca dijital kanallarla sınırlı görmüyor; tüm hizmet kanallarımıza yayılan bütünsel bir dönüşüm olarak ele alıyoruz. Müşteri İletişim Merkezimizde işaret dili bilen temsilcilerimizle hizmet sunarken, fiziksel şube ortamlarımızı da görme, işitme ve ortopedik engeli bulunan bireylerin rahatlıkla erişim sağlayabileceği şekilde yeniden düzenliyoruz. Görme engelli bireylerin bankacılık hizmetlerine bağımsız erişimini mümkün kılan mobil uygulamamızdan, herkes için anlaşılır bir finans dili oluşturmayı hedeflediğimiz Erişilebilir Bankacılık Terimleri Sözlüğü projemize kadar tüm inisiyatiflerimizin temelinde, erişimin önündeki engelleri kalıcı olarak ortadan kaldırma hedefi var. ‘Engelleri Kaldırmak Tek Alternatifimiz’ podcast serimizle ise yalnızca farkındalık yaratmakla kalmıyor, farklı paydaşlarla birlikte bu alanda sürdürülebilir bir dönüşümü destekliyoruz. Bu projelerin her biri, yalnızca bugünün ihtiyaçlarına değil, erişilebilir bir geleceğe yatırım olarak konumlanıyor.”

https://www.ifhaber.com/bankacilik/alternatif-bank-mobilde-erisilebilirlikte-zirvede/?feed_id=94349&_unique_id=683a241aa44b8

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Allianz - Yükselen Risk Trendleri Raporu 2025

Allianz Commercial 'ın "Yükselen Risk Trendleri 2025" (Emerging Risk Trend Talk) raporu, şiddeti ve sıklığı artan orman yangınlarını küresel olarak yükselen yeni bir risk faktörü olarak değerlendiriyor ve şirketlerin varlıklarını ve operasyonlarını korumak için bu riske karşı farkındalıklarını artırması gerektiğinin altını çiziyor. Rapora göre orman yangınlarının maliyeti 10 yılda 6 kat arttı. Allianz Commercial'ın raporuna göre, orman yangınlarının sıklığı, şiddeti ve coğrafi dağılımı son yıllarda iklim değişikliği, insan faaliyetleri ve değişen arazi kullanım modelleri nedeniyle önemli ölçüde arttı. Hızlı yayılımları ise dünya genelinde çeşitli sektörlerde ve bölgelerde büyük riskler oluşturuyor. Ocak 2025'teki yıkıcı  Los Angeles  orman yangınlarının örnek olarak gösterildiği rapora göre, Batı ABD, Batı Kanada, Güney ve Doğu Avustralya ve Güney Avrupa, orman yangınlarına en çok maruz kalan coğrafi bölgeler. Ancak, bu tür yangınlar artık Kanada'nın ku...

Hayat Finans 1 Milyon Kullanıcıya Ulaştı

Hayat Finans , Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kuruluşunun ikinci yılı içinde 1 milyon kullanıcıya ulaşarak önemli bir eşiği geride bıraktı. Tamamen dijital bir platform olarak tasarlanan, sade, hızlı ve şeffaf bankacılık anlayışıyla bireysel ve kurumsal kullanıcıların finansal ihtiyaçlarına yenilikçi çözümler sunan Hayat Finans, kısa sürede kullanıcıların beğeni ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Temelleri 1937 yılında atılan ve 17 ülkede faaliyet gösteren  Hayat Holding 'in finans sektöründeki yatırımı Hayat Finans, Türkiye'nin ilk dijital bankası olarak kurulduktan sonra 2 yıl içinde 1 milyon kullanıcı sayısına ulaştı. Aynı zamanda Türkiye'de aktif büyüklüğe göre en büyük dijital banka olmayı başardı. Hayat Finans, Hayat Holding'in gücü, dijital banka yetkinlikleri ve tüm kullanıcılara eşit avantajlar sunması sayesinde, kısa sürede kullanıcıların beğenisini ve güvenini kazanarak hızlı büyümeyi başardı. Hayat Finans, fiziksel şubelere ...

Jeopolitik Dengeler, Sigorta Sektörünü Etkiliyor!

Ortadoğu'da yükselen jeopolitik gerilimin, küresel sigorta ve reasürans piyasalarında yeni bir kırılma noktası oluşturduğunu belirten  IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği CEO'su Murat Çiftçi , yaşanan gelişmelerin sektöre etkilerine dair kapsamlı değerlendirmelerde bulundu. Artan küresel gerilimlerin, yalnızca diplomatik dengeleri değil; lojistikten sigortacılığa kadar birçok sektörü doğrudan etkiliyor. Bu gelişmelerin deniz taşımacılığı ve sigorta üzerindeki yansımalarını değerlendiren Murat Çiftçi, "Jeopolitik gerilimler, deniz taşımacılığının sürekliliğini ve güvenliğini doğrudan etkileyen en kritik dışsal faktörlerden biridir. Bu tür gerilimler; gemi güzergâhlarının değişmesine, taşıma maliyetlerinin yükselmesine, limanlara erişimin kısıtlanmasına ve operasyonel risklerin artmasına neden olur. Özellikle çatışma bölgelerine yakın seyreden ticaret yolları –örneğin Hürmüz Boğazı, Kızıldeniz, Bab el-Mandeb gibi hassas geçitler– ciddi tehdit altına girebilir. Bunun s...